יום שישי, 21 באוגוסט 2009

מהי משמעות החיים ?









מעגל מחזורי של החיים קיים בכל הטבע. אך לשם מה כל זה? מה האדם לומד מהחיים הללו? איזה ידע הוא לוקח איתו ולאן? האם נועדנו להיוולד רק כדי לעבור את החיים, להגיע לגיל זקנה ולמות בשיבה טובה?

מה הטעם בכל הדרך הזו שמתחילה ומסתיימת באותו מקום עבור כולנו?

מאחר שמשמעות החיים היא דבר שמעסיק אותי מאז שנולדתי, פעמים רבות אני שואל אנשים בסקרנות, מה לדעתם הדבר החשוב ביותר בחיים? מהאנשים המבוגרים, ולהם ניסיון חיים עשיר, קיבלתי תשובות בסגנון: "בחיים הכי חשובים הבריאות, האושר, הילדים והנכדים". ראיתי ברק בעיניהם בעודם עונים לשאלתי, אך אותי תשובות כאלו מעולם לא הצליחו לספק. אם מטרת החיים היא להיות בריאים, אז מדוע בריאות זו נלקחת מאיתנו בהדרגה?

לאחרונה, מישהו נתן לי תשובה מפתיעה ויוצאת מן הכלל: "הדבר החשוב בחיים זה ללמוד את מטרת החיים כדי להבין ולהרגיש את משמעותם". המשכתי להרהר בתשובתו ושאלות רבות נוספות עלו בראשי: אם רק הייתי יכול להבין בשביל מה אני עושה כל דבר? איך אני יכול לממש את עצמי כאן בעולם? מה הטעם בכל הרגעים שאני עובר בחיים לצד האנשים האהובים עלי, אם בסופו של דבר עלינו להיפרד? בשביל מה כל זה? אילו רק הייתי יכול לראות את מה שמעבר לחיים האלה, מה שנסתר מעבר לשני קצוות החיים של לידה ומוות – אני בטוח שאז הייתי מקבל את כל התשובות ויודע איך לממש את חיי הקצרים כאן על פני האדמה.

התשובה הזאת כה פשוטה, אך עם זאת מלאה בעמקות. המסר הוא לשאוף לחקור את החיים ולא לתת להם לחלוף על פנינו לחינם. אם נעשה זאת ונרצה לדעת באמת מאיפה אנחנו ולאן אנו הולכים - נגלה הזדמנות להרגיש חיים מלאי משמעות !

הכותבת היא יוליה גמבורג, מרפאה בעיסוק, בעלת ניסיון בעבודה עם ילדים ומבוגרים.

לצפייה בקליפ - משמעות

יום שלישי, 18 באוגוסט 2009

חוויה ושמה קבלה - הרצאות מרתקות לקהל הרחב









הרצאות לקהל הרחב בנושאי היסוד בחכמת הקבלה, עם נושא חדש בכל הרצאה. הכניסה חופשית וללא תשלום - בימי ג` ב-19:30, בבית קבלה לעם,רח` ז`בוטינסקי 112 פתח תקווה (התכנסות ב-19:00 - נא לא לאחר!)

לפרטים נוספים לחצו כאן

לכניסה לבלוג האישי של מיכאל לייטמן

הכירו את חברי בני ברוך - כל תכניות "הנקודה שבלב"